EĞİTİM FELSEFESİ
Yabancı Diller Bölümü Hazırlık ve Modern Diller Birimlerinde benimsenen Eğitim Felsefesi aşağıdaki maddelerde sunulmaktadır:
- Öğrencilerin yabancı dilde, dilbilgisi yanı sıra, dört temel dil becerilerini (okuduğunu ve duyduğunu anlama, yazma ve konuşma) edinmelerine ve geliştirmelerine olanak sağlayan etkili öğretim programları geliştirmek ve uygulamak,
- Öğrencilere yabancı dil öğrenmenin önemini ve gereğini benimseterek, eğitimlerinde ve ilerideki meslek yaşamlarında yabancı dil bilgi ve becerilerinden azami yarar sağlamalarına katkı sağlamak,
- Öğrencilerin yabancı dil kullanımında özgüvenlerini geliştirecek ders-içi ve ders-dışı etkinlikleri planlamak; eğitim danışmanlık hizmetlerini sağlamak; yabancı dil öğrenme stratejilerini örnek alma, seçme ve kullanma becerilerini geliştirmek, bireysel öğrenme yöntemlerini benimsetecek motivasyonu ve sorumluluğu kazandırmak,
- Öğrenci merkezli, etkileşimli öğretme-öğrenme süreçlerini yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlarla uygulamak ve öğrencilere eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme becerilerinin kazandırılmasını ve geliştirilmesini sağlamak ,
- İş birliğine dayalı, iletişim merkezli ve hedef dile maruz bırakılan öğretme öğrenme ortamlarında kendine güvenen, kendi öğrenmesinin farkında, kendi öğrenme yollarını seçebilen ve sürekli öğrenmeyi benimseyen bireyler olmalarını sağlamak,
- Farklı düzeyler için hazırlanan eğitim programlarını ve ölçme-değerlendirme uygulamalarını, düzenli gözlemler, öğrenci ve öğretim elemanı geribildirimleri, araştırma-geliştirme çalışmaları ve bilimsel gelişmeler doğrultusunda her yıl gözden geçirerek, çağdaş, gerekli ve geliştirici düzenlemeleri yapmak,
- Öğrencilerin yüz yüze olduğu kadar, çevrimiçi uygulamalarla da bilgiye, öğretime ve öğrenme kaynaklarına ulaşmalarını sağlayacak olanakları yaratmak; dijital çağın ve teknolojik gelişmelerin gerekliliklerini yabancı dil eğitiminde uygulamak,
- Yurt-içi ve yurt-dışı bağlantılarla güncel dil öğretim kaynaklarını ve uygulamalarını izlemek, kuramsal ve uygulamalı bilimsel gelişmeleri takip etmek,
- Öğretim elemanlarının mesleki gelişimlerini yabancı dil eğitiminin önemli bir parçası olarak görmek, ihtiyaçları doğrultusunda gerekli eğitimler sağlamak,
- Eğitim- öğretimin planlanması, uygulanması, ölçme-değerlendirilmesi süreçleri ile öğrenci ve öğretim elemanı merkezli diğer süreçlerde gerekli sorumlulukları üstlenen birim-içi akademik ve idari koordinatörlükleri oluşturmak ve yabancı dil eğitiminde işbirliği içinde çalışmaların gerçekleşmesini sağlamak,
- Öğrencilerin eğitimleri ilgili bilgi edinme haklarını koruyan ve sorun çözücü bir yaklaşım benimsemek.